خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

ملت ایران آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ» را در بزنگاه های سخت معنا کردند/در ۱۲ فرودین با رأی قاطع، بلوغ سیاسی مان را به نمایش گذاشتیم  

سردار آتانی عنوان کرد: مردم عزیز با افتخار و فهم انقلابی و نشان دادن دل واحده خودشان، آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» را همه جا و در همه فرصت هایی که به وجود آمده است در اوجش معنا کردند. 
کد خبر: ۹۵۰۱۴۱۷
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، شامگاه جمعه در مسجدامام حسن عسکری(ع) قزوین برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بنا داشتیم و داریم که زمینه ساز ظهور ولایت عظمی باشیم. امروز تجربه گرانبهای ۴۴ سال انقلاب اسلامی ایران را به امام عصر(عج) عرضه می داریم و می گوییم؛ ای صاحب زمان ها و دوران ها، برای تحقق حکومت الهی، روی ما حساب کن. ما امروز ۱۵ هزار و ۷۶ روز جمهوری اسلامی را به جشن نشسته ایم و به انتظار می نشینیم تا ظهورتان به دعای خودتان تحقق یابد. 

در ۱۲ فرودین با رأی قاطع، بلوغ سیاسی مان را به نمایش گذاشتیم

وی گفت: ما با عدد ۱۲ عجین هستیم و این عدد برای مردم ایران، مردم مسلمان و شیعه مبانی روشنی ایجاد می کند. ما با ۱۲ امام معصوم بهار محبتمان را عشق بازی می کنیم. چه در تولدهایشان چه در شهادت هایشان، چه در اربعین حسین بن علی(ع)، ما با عدد ۱۲ به انتظار ستاره بی بدیل نشسته ایم. ما مبدع تاریخ هستیم و تکرار نیستیم. هر مرحله ای ملت ایران وارد صحنه می شوند تاریخ جدید می سازند که یکی از آنها ۱۲ فرودین است که با رأی قاطع، بلوغ سیاسی مان را در آن روز به نمایش گذاشتیم. 

ملت ایران در ۱۲ فروردین، عید سیاسی خود را اعلام کردند

سردار آتانی اظهار کرد: در ۱۲ فروردین، عید سیاسی مان را اعلام کردیم در حالی که بیش از ۹۸ درصد مردم پای صندوق های رأی آمدند. درست زمانی پای صندوق رأی امدند که هنوز ساختار نظام آماده نبود. اما امام بزرگوار، این ملت، انقلاب و ساختار پیش رویش یعنی نظام جمهوری اسلامی را بدون اتکا به ارای مردم نمی خواست. ملت ایران هیچ انتخاباتی را تجربه نکرده بود و صندوق رأی نمی شناخت، اما در ۱۲ فروردین ۵۸ اوج بلوغ سیاسی خود را خلق کرده است. بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی «آری» گفتند و این حضور با اشتیاقی بی نظیر همراه بود.

دستاورد ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، استقلال کشور بود

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: آن روز این فضاسازی ها و این رسانه ها و این امکانات امروز، وجود نداشت. اما امام راحل، در وسط میدان بود. نگاه امام مهربان و دور اندیش و مقتدرمان، همه را پای میدان آورد و دستاورد ۱۲ فروردین جمهوری اسلامی، استقلال این کشور بود. ما با حضور پای صندوق های رأی، آمریکایی ها و سلطه گران بیگانه را از خاک وطن بیرون کردیم و با آرای خودمان دست هر متجاوز و نامحرمی را از هویت خودمان دور کردیم.

سند جمهوری اسلامی، برادری و برابری زیر چتر انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران اسلامی است

وی افزود: دستاورد بعدی روز جمهوری اسلامی این بود که به انقلاب خودمان جلوه بیرونی دادیم. سلطه را نپذیرفتیم و سلطه گران را بیرون کردیم و ۴۴ سال پای این انقلاب الهی ایستادیم. برای دفاع از اسلام عزیز و دین به میدان آمدیم و هر چه دشمنان بر ما تاختند بر ادامه مستحکم تر قدم گذاشتیم. برادری، همدلی، مهربانی و مهرورزی را شما ملت سرافراز به رخ کشیدید. سند جمهوری اسلامی، برادری و برابری زیر چتر انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران اسلامی است و این لیست بلند بالای دستاورد ۱۲ فروردین است.

انتخابات ۱۲ فروردین، آزادانه ترین صحنه انتخابات جهان بود

سردار آتانی اضافه کرد: شما ملت ایران آزادترین انتخابات را در روز ۱۲ فروردین به رخ کشیدید. همه آزادانه در این انتخابات شرکت کردند و ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی «آری» گفتند و آزادترین و با امنیت ترین انتخابات جهان به نمایش گذاشته شد. مردم با تمام وجود از دارایی خود حفاظت کردند. نظام سیاسی آن روز از آرای عمومی مردم امانت داری و حراست کرد. در همان زمان گروه هایی بیانیه دادند که در انتخابات شرکت نمی کنند و همه آنها در لیست روسیاهان این ملت قرار دارند و به دامن غرب رفتند و به دشمنان ملت پیوستند. آن روز بیانیه کردند ولی کسی حرف آنها را گوش نکرد. 

جمهوری اسلامی ایران، مدل موفق همه پرسی برای ملت های مسلمان دنیاست  

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: مهم پیامی که امروز می تواند ملت بزرگ ایران در جشن بزرگ ۱۲ فروردین به عالم مخابره کند این است که جمهوری اسلامی برای ملت ایران نبود، آرا مردم به «آری» جمهوری اسلامی، فقط برای مردم ایران نبود، بلکه ملت های مسلمان دنیا آرزوی تحقق چنین الگویی را دارند، و ما برای آنها الگو شدیم و جمهوری اسلامی در میان ملت های مسلمان دنیا مدل شد.

مدل حکمرانی اسلامی و حضور ملت، نقطه تهدید دشمنان است

وی یادآور شد: مدل حکمرانی و مدل جمهوری اسلامی و مدل پا در رکاب ماندن ملت ایران، نقطه قوت دنیای اسلام و نقطه تهدید برای دشمنان ملت است. اردو کشی و صف آرایی دشمنان برای این است که این مدل موفق، بعد از ۴۴ سال علاقمندان خود را در دنیا پیدا کرده و بخشی از مردان میدان را به میدان عمل اورده است. مردم ایران توانستند با این چند رکن ماندگار و بی جایگزین بشوند. ملت بزرگ ایران بزرگی دارد، ملت بزرگ ایران حق دارد این بزرگی را به رخ بکشد، ملت بزرگ ایران می تواند الگو باشد و حق دارد این الگو را به دنیا نشان بدهد، ما به قدرت لایزال الهی متکی هستیم و ما به این خدای بزرگ باور داریم.

سردار آتانی در ادامه بیان کرد: در دنیای مبارزات اگر از مبارزین سیاسی ما سوال کنید آنها با اعتقاد به خدای بزرگ در چنگال زندان های رژیم شاه بودند. آنها ستارگان ما هستند. آن روز ها که در زندان بودند، با وعده چه کسی شکنجه را تحمل کردند و با وعده صادق چه کسی آنها را از ندان بیرون آورد و کارگزار نظام جمهوری اسلامی شدند. قطعا خواهند گفت که به خدای بزرگ ایمان دارند و این شاخصه مهم ملت ایران است که به خدای بزرگ و نصرت الهی اعتقاد دارند.

مرد میدان، حاج قاسم سلیمانی و شهیدان ملت بودند در راه خدا مجاهدت کردند

فرمانده ارشد نظامی استان یادآور شد: ملت بزرگ ایران مکتب بزرگی دارد که توانستند این مکتب بزرگ را نه در کتابخانه ها بلکه در میدان عمل به رخ جهان بکشند و تربیت شدگان این مکتب در میدان عمل در منظر دنیا و دولت های دنیا قرار گرفتند. مرد میدان، حاج قاسم سلیمانی و شهیدان ملت بودند که برای مجاهدت در راه خدا او را بندگی کردند.

وی گفت: در سالی که گذشت در جلسه ای نبود که از سرلشگر شهید اقا رضا حسن پور نگفته باشیم. این که در چه شرایطی این جوان در قزوین وارد میدان جنگ شد و به قله رسید. ما مردان میدان هستیم که دین را فهمیدیم و آن را به میندان اوردیم. ملت ایران امام بزرگواری دارد که تواست انقلاب مردمش را جهانی کند و بزرگی امام بزرگوارمان امروز در کالبد جانشین خلفش حضرت امام خامنه ای عزیز(مد ظله العالی ) نشان داده شده است.

حضور ملت ایران در میدان های عمل، پشتوانه فتح قله های پیش رو

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: امروز آن راه رفته شهدا وجود دارد و ما با قدرت ملت عزیز، با اتکا به خداوند متعال و با رهبری حکیمانه امام عزیز و مردان بصیر و بزرگ، قله های پیش روی مانده را فتح خواهیم کرد.

سردار آتانی با اشاره به روز جمهوری اسلامی عنوان کرد: رفراند‌وم و همه پرسی در دنیا وجود دارد اما میزان مشارکت در هیچ کجای دنیا همچون ایران نیست. برای عناوین و مولفه های سرنوشت ساز کشورشان همه پرسی می گذارند، در انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا، در ترکیه برای مسائل اصلی کشور همه پرسی برگزار شد و بالاترین میزان مشارکت ها انها ۵۱ درصد است. ما انقلاب اسلامی ایران را مقایسه نمی کنیم اما باید این مهم را بیان کرد؛ آن روز که شما ملت عزیز به میدان می ایید، آن روزی که شما رود جاری حقیقت در کف میدان و خیابان هستید با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

وی افزود: اولین همه پرسی کشور، در خصوص نظام جمهوری اسلامی، دومین همه پرسی برای قانون اساسی، سومین همه پرسی در سال ۶۷ بود که برای اصلاح قانون اساسی برگزار شد و چند بندی اصلاح، حذف و اضافه شد. در ۴۴ سالگی انقلاب سه رفراندوم به صورت رسمی گذاشته شده است. علاوه بر این همه پرسی ها، ما در برگزاری همه پرسی زنده مبدع و مبتکر هستیم.

ملت ایران در همه پرسی های ماندگار سال گذشته، افتخار آفریدند

سردار آتانی تصریح کرد: ملت عزیز در همین سالی که گذشت همه پرسی ۱۳ ابان را متفاوت تر از همه برگزار کردند. در حالی که دانش اموزان قرار بود در این راهپیمایی شرکت کنند اما همه آمدند. پدران و مادران همراه فرزندانشان آمدند. باید به دشمنان بگوییم که ما مبارزه با امریکا را فراموش نمی کنیم. او را خرد کرده ایم و اجازه نمی‌دهیم دوباره استخوان پوچ شده و ساختمان فرو ریخته بنا شود. 

نمایش اقتدار ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ بیش از پیش رقم خورد 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه اضافه کرد: در اتفاقات سال گذشته، در همین قزوین دو راهپیمایی برگزار شد. راهپیمایی ۲۸ صفر تحت عنوان امت رسول الله(ص)، شعبه ای از همه پرسی بود و جمعیت انبوهی در کوچه و خیابان ها جاری شده بودند. همچنین راهپیمایی بزرگ بانوان قزوینی تحت عنوان بانوان امت رسول الله(ص)، شعبه ای دیگر از همه پرسی در سال گذشته بود. اوج و قله این همه پرسی ها، حضور گسترده مردم عزیز در روز ۲۲ بهمن بود.

ملت ایران آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ» را معنا کردند

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: مردم عزیز با افتخار و فهم انقلابی و نشان دادن دل واحده خودشان، «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» را همه جا و در همه فرصت هایی که به وجود آمده است در اوجش نشان دادند. شأن این ملت به بزرگی خودشان و رهبرشان و مکتبشان، بزرگ و بلند مرتبه است. سپاه پاسداران و سپاه حضرت صاحب الامر(عج) در استان قزوین و بسیج عزیز قول می دهیم در کنار شما و همراه شما گره ها را بگشاییم.

سپاه پاسداران، برای گره گشایی از مشکلات در کنار ملت عزیز قرار دارد 

وی یادآور شد: فرزندان شما، سربازان و فداییان شما، سرِ خط، در موضع خودشان ایستاده اند و به فضل خدا، با حضور قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان قزوین بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی برای ولی نعمتان ساخته خواهد شد. همچنین علاوه بر ۲۸۰ مخزن آبی که مصوب بود، ۱۵۰ مخزن آبی دیگر نیز بر این تعداد افزوده شد و مخازن ابی برای گستره جغرافیای قزوین با ظرفیت سپاه پاسداران ساخته و تحویل مردم عزیز خواهیم داد. 

سردار آتانی عنوان کرد: راه های باقی مانده و ساخت بیش از ۷۰۰ کیلومتر و ترمیم و آسفات بیش از ۸۰۰ کیلومتر از جاده های استان از دیگر چشم اندازهای سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان قزوین است که جز با عنایت الهی و اعتماد مسئولان و مردم به برادرانتان در بسیج سازندگی و سپاه میسر نیست. در کنار شما همراه دولت با اخلاق و مقتدر شما می مانیم و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف می کنیم و آدرس ۴۴ ساله را به دشمنانمان می دهیم و برای حفظ افزایش اعتماد ملی، عملکرد مثبت گذشته را مرور می کنیم اما کارهای به زمین مانده را هرگز از منظر دیدگان خودمان و مسئولین کنار نمی گذاریم.

سردار آتانی در پایان جلسه ضمن تقدیر از تلاش های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در برپایی مراسمات ملی و انقلابی، گفت: امیدواریم پرچمی که در روز جمهوری اسلامی با رأی «آری» به رخ عالم نمایان کردید به دست فرزندان شما با حضور مقام معظم رهبری، به دست حضرت ولیعصر تقدیم گردد.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها